Post new topic Reply to topic  [ 60 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject: Re: Het Grote Leeuwarder Oktoberfest! aka Forummeeting!
PostPosted: Wed Oct 24, 2012 7:13 pm 

Oh ja, en GEEN alcohol.
Ook geen andere troep, alleen water en thee (zonder suiker).

Profile  
PostPosted: Wed Oct 24, 2012 7:15 pm 

Ilse wrote:
Mooie discussie :)

Belangrijkste is goed eten..

6 keer per dag kleine porties (ontbijt/tussendoortje/lunch/tussendoortje/avondeten/tussendoortje) maar dit allemaal wel verantwoord en gevarieerd

regelmaat in je dag hebben

niet veel alcohol drinken

en veel groene thee en water drinken (niet teveel maar geen andere shizzle iig, light producten zijn ook slecht, nepsuiker is super slecht komt uit veel onderzoeken)

En dan minimaal per week 2 keer sporten, maakt niet uit wat voor sport en elke dag minimaal 30 minuten bewegen

Dan komt het allemaal wel goed. Helaas is het moeilijk om zo netjes te leven en als sporten niet zo je ding is dan is het helemaal een gedoe..

Dieeten werken alleen op korte termijn en is vaak handig om te beginnen als je wil afvallen maar je moet goed oppassen want meestal heb je het jojo effect..

En fitness is idd super saai.. Ik zit bij een clubje voor luie vrouwen die een hekel aan sporten hebben maar het wel moeten doen. Sport 2 a 3 keer per week in een cabine van 50 graden, werkt super! Duurt maar een half uurtje en je bent heel gericht bezig. Misschien is er ook wel zoiets voor metal mannen in Friesland?

Ik squash dus nu, een uur squashen gaat ook snoeihard qua kilocalorieen, en het is een leuk spel. Lekker met Evil Evert die baan over rennen, rammen!

Profile  
PostPosted: Wed Oct 24, 2012 7:18 pm 

Tjabe wrote:
Je ligt er dus ook nog bij. Kon veel erger :P Kom je bij een extreem koude temperatuur ook niet eerder in de vetverbrandingszone? Niet dat dat moet maar ik vraag het me gewoon af he.

Ja, extreem warm of extreem koud, is beide goed voor afvallen (niet zozeer vetverbranding, lees ketose verhaal).
Om écht goed blijvend vet te verbranden moet je dus die koolhydraten verbannen.

De weegschaal zegt ook niet alles, ik was afgelopen week maar 2,5 kilo afgevallen maar mijn vetpercentage was van 32 naar 28% gegaan. Hoe kwam dat? Door het sporten waren mijn spieren weer gaan groeien, spieren = zwaarder dus die weegschaal neemt dat mee. Maar in rust verbrand ik nu dus wel weer meer.

Profile  
PostPosted: Wed Oct 24, 2012 9:31 pm 

En het gebrek aan alcohol kun je gewoon compenseren met een lekkere jonko natuurlijk. Maar hoe zit het nou met groenten? Daar zou je toch ook gewoon in rond kunnen buffelen. In sla en komkommer etc. zit toch ook geen koolhydraten. Ik leef zelf eigenlijk op koolhydraten maar als iemand met suukerzeikte moet je ook niet echt met ketoses bezig wezen (aangezien ik altijd dacht dat deze manier van vet verbranden sowieso ongezond was ivm met verzuring). Aan de andere kant, ik heb ook geen overtollig vet meer wat verbrand moet worden :mrgreen: Moet alleen nog wat meer bewegen voor de algehele conditie eigliks.

Profile  
PostPosted: Wed Oct 24, 2012 11:10 pm 

Bij iemand met suikerziekte zitten er altijd ketonen in het bloed, of hoe zit dat?
Die ketostix die ik heb, zijn namelijk eigenlijk om te testen of je diabetes hebt.

En groenten kunnen ook inderdaad, vandaag b.v. 250 gram spinazie met 150 gram kip gehad.
Dat is gewoon een kipfilet met een potje van hak. Enige wat mist zijn de aardappelen, en geen zout. Maar aangezien ik nu al dik 2 weken geen zout en suiker meer krijg, zijn de 'natuurlijke' smaken al lekker. En kerrie enzo kan wel over de kip, goed vol te houden hoor.
Nu tot zaterdag weer 3 shakes per dag, vandaag een shake minder gedaan. Vanaf zaterdag een week eten dus, elke dag 150 gram vlees en 250 gram groente.

Profile  
PostPosted: Thu Oct 25, 2012 12:57 pm 

Maar als je spinazie uit een potje neemt dan zit daar neem ik aan behoorlijk veel zout in. Bij verse en diepvries spinazie zit dat niet. Diepvriesgroenten zijn net zo makkelijk te bereiden als spul uit een potje of blik (alleen verwarmen) en lijken me wel gezonder.

Profile  
PostPosted: Thu Oct 25, 2012 9:19 pm 

Klopt, potjes van Hak zit veel zout in en ook veel Enummers en andere shizzle..

Diepvries is nog beter dan vers zeggen ze maar doe mij maar gewoon vers, lekker wokkah

Profile  
PostPosted: Thu Oct 25, 2012 9:23 pm 

Deathwish wrote:
goat_lord wrote:
Wist je dat ze dat expres vies maken zodat mensen extra het gevoel krijgen dat ze lijden en zich daarom sterker voelen en denken dat ze extra goed bezig zijn.

Wat ik van andere lui hoor die ook (vaker) dit soort diëeten volgen is dat het toch wel voor een jojo effect zorgt. Zolang je je er aan houdt val je vrij snel een bult af maar omdat je lichaam zich instelt op extreem weinig calorieen zul je snel weer aankomen als je stopt met het dieet ook al eet je niet veel. Ik wil niet de wijsneus uithangen maar het beste wat je kan doen is gaan sporten, en dan niet fitnessen.

Succes ermee iig en ik schuif nog even wat lekkers de oven in voor bij mn biertje zo.

Je verhaal klopt, ik heb mij ontzettend veel ingelezen voor ik begonnen ben, dat ik zo als expert ook een consult zou kunnen beginnen.
Enfin, je metabolisme gaat zich aanpassen en dus staat die erg laag, als je dan gewoon weer begint met eten zoals voorheen, dan komt dat er snoeihard weer aan, en misschien ngo wel erger dan het was.

Wat mijn plan is (ben ik nu ook al mee begonnen) is om weer veel te gaan sporten, zodat je niet alleen afvalt omdat je meer kc verbrandt dan je normaal al doet, maar ook nog eens extra verbrandt door het sporten, laten we zeggen 500. Ik sport nu 2x in de week, en ga straks 2 a 3 keer doen, idee is om weer te gaan voetballen.
Daarnaast ga je langzaam opbouwen, en tussendoor eet ik nu ook af en toe een kippetje in de oven (150 kc). Zaterdag begin ik aan de eetweek, dan neem je gewoon je 3 shakes + eet je elke dag 150 gram vlees (kip, zalm, etc) waar geen koolhydraten aan pas komen.
Want naast de weinig kilocalorieen die je binnen krijgt, krijg je ook héél erg weinig tot geen koolhydraten binnen, dus binnen een week ben je in ketose, waarbij je lichaam over gaat op echt vet verbranden. Ik ben rond 12 oktober in ketose geraakt, en check ook elke dag met ketostix.

Het resultaat to nu toe?
9 kilo. In 16 dagen.

Ik ben tevreden.

"ik heb mij ontzettend veel ingelezen voor ik begonnen ben, dat ik zo als expert ook een consult zou kunnen beginnen."

haha help!

"Ik ben tevreden"

omdat je het waard bent

Profile  
PostPosted: Fri Oct 26, 2012 11:20 pm 

goat_lord wrote:
Maar als je spinazie uit een potje neemt dan zit daar neem ik aan behoorlijk veel zout in. Bij verse en diepvries spinazie zit dat niet. Diepvriesgroenten zijn net zo makkelijk te bereiden als spul uit een potje of blik (alleen verwarmen) en lijken me wel gezonder.

Ah dom, dat van die potjes en zout wist ik niet.
Fail!

Profile  
PostPosted: Fri Oct 26, 2012 11:21 pm 

Al had ik natuurlijk gewoon even op het etiket kunnen kijken.
Huhuhu. Maakt niet uit, zelfweten!

Profile  
PostPosted: Sat Oct 27, 2012 5:11 pm 

ik heb net een stuk droge worst op

Profile  
PostPosted: Mon Oct 29, 2012 2:14 pm 

Ah oraal?

Profile  
PostPosted: Mon Oct 29, 2012 3:27 pm 

nóg een tip voor Wietze: lekker griezelen! http://nos.nl/artikel/434470-horror-kij ... rieen.html

en ik ook

Image

Profile  
PostPosted: Tue Oct 30, 2012 2:21 am 

Haha ja, zag het.

Profile  
PostPosted: Mon Nov 05, 2012 10:10 pm 

Wat is dit, het Viva forum!?

Profile  
PostPosted: Tue Nov 06, 2012 3:25 pm 

De doos heeft een punt! Spieker op de kop :mrgreen:

Profile  
PostPosted: Thu Dec 20, 2012 12:58 am 

Haha, jij geeft een vrouw gelijk.

Nooit.
Doen.

Profile  
PostPosted: Mon Jan 07, 2013 7:13 pm 

Het is geven en nemen met vrouwen. Als je ze nu gewoon gelijk geeft is dat aspect alweder klaar!

Profile  
PostPosted: Tue Jan 08, 2013 12:48 am 

wietze is meer van het gelijk nemen

Profile  
PostPosted: Tue Jan 08, 2013 3:13 pm 

Jammer dan dat ie niet meer zo dicht bij de Weze woont!

Profile  
Post new topic Reply to topic  [ 60 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3